PARTIT OCCITAN
Bureu Federau
BP 31
16270 ROMASIERAS

http://partitoccitan.org
partitoccitan@free.fr

COMUNICAT : 22 de setembre de 2004

Per una occitanizacion dels emplecs

L'acòrdi signat entre lo Sendicat des Trabalhadors Còrsas e la SNCM, objècte de polemicas descabestradas, nos far véser que la revendicacion occitana de las annadas 70/80 per « viure, trabalhar e decidir al país » demòra d'actualitat.

D'unes sendicats obrièrs, de salariats, d'ensenhaires avián tornat prene aquela revindicacion. Uèi, la doblidan al nom d'un tractament indeferenciat e que se ditz « republican » ; La CGT que aviá un còp èra, en Lengadòc, afichat aquel mot d'òrdre e tanben la crotz occitana coma identificator regional de las luchas, denóncia coma « discriminatòri » un acòrdi que decidís de « reequilibrar los recrutaments novèls de navigants residents en Corsega e dins las autras regions e tanben lors jornadas d'emplec ». FO n'ajusta encara e i vei una « mena de comunautarisme, en contradiccion amb las valors republicanas », del temps que la CFTC descobrís que la question passa la Corsega e concernís tanben lo recrutament en Provença.

Pel Partit Occitan la question de l'emplec regional se pòt pas redusir sonque a un jòc de delocalizacion negant las revendicacions des trabalhadors « regionals ». La decentralizacion daissèt de caire aquela question, l'estatut nacional de las categorias concernidas es reafortit sens prene en compte l'origina regionala dels trabalhadors. L'estatut de la foncion publica deu tanben evoluir sus aquelas questions d'origina regionala subretot dins l'encastre europèu.

Cadun se deu de póder trabalhar al país se o vòl. « Lo drech al solelh » d'unes deu pas, jol pretèxt d'egalitat, forçar a l'exilh los joves d'aicí. Es çaquelà lo sistème de la França centralizada e « egalitari », presicat de contunh pels integristas de la republica jacobina.

Lo Partit Occitan revendica la reconéissença d'una prioritat a l'emplec pels residents (que siagan nascuts o non dins las nòstras regions occitanas). En Occitania tanben, una occitanizacion dels emplecs es necessària !



PARTIT OCCITAN
Bureu Federau
BP 31
16270 ROMASIERAS

http://partitoccitan.org
partitoccitan@free.fr

COMUNICAT : 22 de setembre de 2004

Pour une occitanisation des emplois.


L'accord conclu entre le Syndicat des Travailleurs Corses et la SNCM objet de polémiques disproportionnées, démontre que la revendication occitane des années 70/80 pour "vivre, travailler et décider au pays", est toujours d'actualité.
Certains syndicats ouvriers, de salariés, d'enseignants avaient repris cette revendication. Ils l'oublient aujourd'hui au nom d'un traitement indifférencié et prétendument « républicain ». La CGT qui en Languedoc avait affiché ce mot d'ordre ainsi que la croix occitane comme identificateur régional d'une lutte, dénonce un accord "discriminatoire" qui décide de "rééquilibrer les nouveaux recrutements de navigants résidant en Corse et dans les autres régions ainsi que leur journée d'emploi". FO renchérit et y voit une "sorte de communautarisme non conforme aux valeurs républicaines", tandis que la CFTC découvre que la question déborde la Corse et concerne également le recrutement en Provence.
Pour le Partit Occitan la question de l'emploi régional ne peut se réduire à un jeu de délocalisation niant les revendications des travailleurs "régionaux". La décentralisation a négligé cette question ; le statut national des catégories concernées est réaffirmé sans tenir compte de l'origine régionale des travailleurs. Le statut de la fonction publique doit également évoluer sur ces questions d'origine régionale en particulier dans le cadre européen.
Chacun doit pouvoir travailler au pays s'il le souhaite. Le "droit au soleil" de certains ne peut, sous prétexte d'égalité, imposer l'exil aux jeunes d'ici. C'est pourtant le système de la France centralisée et de "l'égalité" prôné à toute occasion par les intégristes de la république jacobine.
Le Partit Occitan revendique la reconnaissance d'une priorité à l'emploi pour les résidents (nés ou non dans nos régions occitanes).
En Occitanie aussi, une occitanisation des emplois est nécessaire !

© Partit Occitan 1997-2004