Nòstra istòria / Notre histoire

30 ans d’existence

Le Partit Occitan est né à Toulouse en 1987 autour de divers mouvements occitanistes issus de tout le territoire occitan et rejoints par des candidats aux élections régionales de 1986. Ensemble, avec d’autres citoyens, ils décident de se regrouper au sein d’un parti politique occitaniste et écologiste, pour organiser un mouvement crédible et indépendant,  luttant pour le changement social via la désaliénation du peuple occitan.

Le Partit Occitan a depuis régulièrement présenté des candidats aux élections (municipales, cantonales, régionales, législatives et européennes), seul ou en accord avec d’autres formation de gauche. C’est aujourd’hui le parti de la gauche écologiste occitane.

30 ans d’existéncia

Lo Partit Occitan a naissut a Tolosa en 1987 al torn de mantuns moviments occitanistas eissits de tot lo territòri occitan e rejonches per de candidats a las eleccions regionalas de 1986. Ensemble, amb d’autres ciutadans, decidiguèron de se recampar al sen d’un partit politic occitanista e ecologista, per tant d’organizar un movement credible e independent, lutant per lo cambiament social via la desalienacion del pòble occitan.

Lo Partit Occitan a dempuèi regulariament presentat de candidats a las eleccions (municipalas, cantonalas, regionalas, legislativas e europeanas), sol o de paria damb d’autras formacions de gaucha. Es al jorn de uèi lo partit de la gaucha ecologista occitana.

 

 

Un partit dubèrt / Un parti ouvert

Le Partit Occitan- Gauche écologiste occitane est un mouvement ouvert à la société civile, qui repose sur la démocratie participative et l’implication citoyenne. Il rassemble tous ceux qui croient encore à la politique et qui souhaitent participer activement au changement social que notre siècle impose.

Lo Partit Occitan-Gaucha ecologista occitana es un movement dubèrt a la societat civila, que repausa sus la democracia participativa e l’implicacion ciutadana. Recampa totes los que cresen encara a la politica e que desiran participar activament al cambiament social que nòstre sègle impausa.

 

Un héritage clair : l’humanisme occitan

    • Notre engagement pour la langue et la culture occitane est une ouverture à toutes les exigences d’une société démocratique et la justice sociale et économique : il est inséparable du combat pour les plus défavorisés.
    • Le fait occitan est une réalité historique et sociale qui s’exprime à travers diverses manifestations : c’est un levier de la recomposition de la gauche et de la réappropriation de la chose publique par les citoyens.
    • Nous défendons ainsi la reconnaissance de la communauté occitane, la pleine réhabilitation de la langue occitane et la défense des intérêts de ses membres : tel est le sens de notre objectif d’autonomie. Nous soutenons donc le droit des peuples à disposer d’eux-mêmes et refusons le toute forme de colonialisme et d’impérialisme.
    • Nous rejetons l’usage de la violence et condamnons toute forme de racisme, de fascisme et de chauvinisme.
    • Nous considérons qu’une de nos tâches urgentes est la construction européenne : une Europe qui doit être celle des peuples et des régions.
    • Nous œuvrons pour le respect des droits de l’Homme dans leur dimension individuelle et collective. La solidarité avec les pays émergents et l’action pour la paix sont parmi nos priorités.
    • Nous considérons que toute société est responsable d’une parcelle du patrimoine naturel planétaire. Elle en est responsable aux yeux des sociétés voisines comme aux yeux des générations à venir. Elle peut disposer de ce patrimoine, mais n’a aucun droit d’en abuser.

     

    Un eretatge clar : l’umanisme occitan

    • Nòstre engatjament per la lenga e la cultura occitanas es una dubertura a totas las exigéncias d’una societat democratica e la justícia sociala e economica : es inseparable del combat per los pus desfavorisats.
    •  Lo fach occitan es una realitat istorica e sociala que s’exprimís a travèrs mantuna manifestacion : es un levador de la recomposicion de la gaucha e de la reapropriacion de la causa publica per los ciutadans.
    • Defendem aital la reconeissença de la comunautat occitana, la plena reabilitacion de la lenga occitana e la defensa dels interèst de sos membres : tal es lo sens de nòstra tòca d’autonomia. Sostenem donc lo drech dels pòbles a dispausar d’eles meteisses e refusem tota traca de colonialisme e d’imperialisme.
    • Regetam l’usatge de la violéncia e condemnam tota traca de racisme, de facisme e de chauvinisme.
    • Consideram qu’un de nòstres prètzfaches urgents es la construccion europeana : una Euròpa que diu èstre la dels pòbles e de las regions.
    • Obram per lo respècte dels dreches de l’òme dens lora dimension individuala e collectiva. La solidaritat amb los países emergents e l’accion per la patz son permís nòstras prioritats.
    • Consideram que tota societat es responsabla d’una parcèla del patrimòni natural planetari. N’es responsabla als uèlhs de las societats vesinas tal coma als uèlhs de las generacions a venir. Pòt dispausar d’aquel patrimòni, mès n’a briga lo drech de n’abusar.

 

Las darrièras publicacions / Les dernières publications :