Il est grand temps de faire de la politique.
Occitanas, occitans dins totas nòstras regions !
Daissèm pas mai d’autres decidir e agir a nòstra plaça.
L’eleccion presidenciala al melhor se pòt presentar coma un combat d’egòs d’una autra epòca, al pièger se mudarà en un jòc de desembalatge e de desbondada de nòstras paurs suspausadas. In fine, lo que serà mens mal elegit trionfarà mas tot aquò demorarà luènh de las preocupacions e de las esperanças nòstras. Lo centralisme tòrna mai fòrt que jamai. Los mediàs son mai centralizats que jamai, lo poder parisenc es de mai en mai estofant.
- La lenga nòstra es atacada. La lei Molac foguèt censurada per lo Conselh Constitutional.
- Las novèlas regions son un fracàs. Se plegan a la volontat de Paris.
Es mai que temps de decidir al país per i poder viure e trabalhar !
Pr’aquò, après la presidenciala la campanha de las eleccions legislativas serà un mejan de far ausir nòstra votz. Engatjem-nos ! Donem-nos un projècte portaire d’espèr e d’avenidor !
Los desfís son dels bèls mas los saurem relevar e capitarem en portant de solucions originalas. L’ora es pas a la paur, al replegament identitari exagonal, a cercar de cargar l’ase o d’ensenhar del det ; Es l’ora de l’accion, de la presa en carga de nòstra destinada !
- Sabem que las grandas questions ecologicas poiràn èstre resolvudas sens tornar lo poder als territòris nòstres.
- Sabem que salvarem pas la diversitat biologica sens salvar la diversitat lingüistica e culturala.
Deman es nòstre. Amassa lo bastirem ! Fasem pinha !
Retrobatz-nos ! Venètz debatre e aprestem amassa lo periòde electoral que se dobrís.
Citoyennes et citoyens des régions occitanes !
Ne laissons plus d’autres décider et agir à notre place.
L’élection présidentielle au mieux se résumera à un combat d’égos d’un autre âge au pire se transformera en un jeu sordide de déballage de nos peurs supposées. In fine, le moins mal élu triomphera mais tout cela restera loin de nos préoccupations et de nos attentes. Le centralisme revient en force. Les médias sont plus centralisés que jamais, le pouvoir parisien est de plus en plus étouffant.
La langue occitane est attaquée. La loi Molac a été censurée par le Conseil Constitutionnel
Les nouvelles régions sont un échec. Elles se plient au bon vouloir de Paris.
Il est plus que temps de décider au pays pour pouvoir y vivre et y travailler !
Après la présidentielle la campagne des élections législatives sera, en revanche, un moyen de faire entendre notre voix. Engageons-nous ! Offrons un projet porteur d’espoir et d’avenir !
Les défis sont grands mais nous saurons les relever avec succès en apportant des solutions originales. L’heure n’est pas à la peur, au repliement identitaire hexagonal, à la recherche de boucs émissaires ; Elle est à l’action, à la prise en charge de notre destin ! Nous savons que les grandes questions écologiques ne pourront être résolues sans rendre le pouvoir à nos territoires.
Nous savons qu’on ne sauvera pas la diversité biologique sans sauver la diversité linguistique et culturelle.
Demain nous appartient, ensemble nous le bâtirons ! Rejoignez-nous ! Venez débattre, et préparons ensemble la période électorale qui s’ouvre.